
Včeraj zvečer se je v dvorani mariborske Drame s podelitvijo nagrad zaključil 44. gledališki festival Borštnikovo srečanje. Nagrado Dominika Smoleta je za prevod Ajshilove Oresteje v izvedbi SNG Drame Ljubljana dobil Marko Marinčič.
Ne zamudite ogleda predstave, ki je po številu nagrad (5) absolutna zmagovalka letošnjega Borštnikovega srečanja. Na sporedu bo v petek, 30. 0kt0bra, ob 18.00.
Nagrado Dominika Smoleta podeljuje strokovna žirija za izvirno dramsko besedilo, prevod, dramatizacijo, jezikovno adaptacijo, lektorski dosežek ipd. Letos jo je strokovna žirija v sestavi Mojca Jan Zoran, Maja Haderlap, Blaž Lukan, Gregor Butala in Mario Brandolin podelila Marku Marinčiču za prevod Ajshilove trilogije Oresteja:
»Marko Marinčič s svojim prevajalskim pristopom na novo odkriva estetske prvine izvirnika in prepričljivo prelije Ajshilovo besedilo v vsem njegovem poetičnem bogastvu v slovenski jezik.
Z ohranjanjem originalnega ritma in izvirne grške metafore prevajalec odstira večpomenskost izvirnika, omogoča nove vpoglede v globino, bolečino in poetično moč Ajshilove drame. Njen prevod gledalca in bralca nagovarja celovito in mu ponudi pot skozi čas, ki se kot lok pne med preteklostjo in sedanjostjo. Marko Marinčič tako davni izvirnik približa našemu sodobnemu dojemanju.«
Ostale nagrade ustvarjalcem predstave Oresteja:
- Nagrada strokovne žirije za najboljšo režijo Jerneju Lorenciju.
»Jernej Lorenci je Orestejo prebral kot temeljno besedilo evropske civilizacije in v uprizoritvi raziskal možnosti njenega sodobnega učinka, s posluhom za izvirno dramsko govorico je v njej našel asociativno bogate uprizoritvene možnosti in jih avtorsko zrelo izkoristil. Lorenci je skupaj z igralci gledalca soočil s sodobno dramo, v kateri je pozornost s herojskega Oresta premaknil na »človeško« Klitajmestro in v katero mu možnost vstopa najprej olajša režijsko izvirna izvedba zbora z enim samim igralcem kot vodnikom in komentatorjem, nato pa na prvi pogled nenavadna in neizbirčna, na trenutke fragmentarna in poetična, a v resnici natančni in konsekventni uprizoritveni logiki sledeča izbira performativnih postopkov in sredstev.«
- Dve nagradi strokovne žirije za igro: Poloni Juh za vlogo Klitajmestre ter Igorju Samoborju za vlogo Tantala.
»Polona Juh s ponotranjeno, obenem pa izrazito in intenzivno igro lušči podobo Klitajmestre iz mita in okostenelih stereotipov, daje ji čustveno razsežnost, preteklost in globino ženske, ki se bori za dostojanstvo in življenjske vrednote. Klitajmestra Polone Juh je temni ogenj, koncentrirano jedro predstave, ki kljub resignaciji še vedno izžareva prevratno moč in da slutiti, da se v njej spaja slutnja starega sveta, ki se z globoko bolečino upira prevrednotenju in izničenju matriarhalnih načel. Skozi igro Polone Juh poblisne nekaj arhaične ženske obupanosti na prelomnici časa tudi v našo dobo.«
»Igor Samobor je z vrhunsko igro pretvoril antični zbor, neosebnega komentatorja dogajanja, v polnokrvno dramsko osebo, ki z ustvarjalno energijo in stalno igralsko prezenco vodi celotno uprizoritev. Samoborjev Tantal je lik iz mesa in krvi, vpet v odrski čas, prostor in dogajanje. Hkrati pa v sebi nosi in izraža mitsko brezčasnost ter ohranja distancirano vsevednost in komentatorsko naravnanost antičnega zbora. Samoumevno preciznost, tehnično dovršenost in bogat razpon igralskih izrazov je Igor Samobor v vlogi Tantala združil z igralsko inteligenco ter strogo vodeno in nadzorovano, a skozi celo uprizoritev prisotno neusahljivo ustvarjalno energijo.«
- Nagrada po presoji Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije za najboljšo uprizoritev pretekle sezone.
Povezave:
Festival Borštnikovo srečanje